דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אונגין-ביקורת-צ'יקובסקי-הבלט הישראלי-אולם האופרה 

מאת    [ 22/11/2009 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2434 פעמים ]

567אונגין-צ'יקובסקי-הבלט הישראלי-אולם האופרה ת"א567   בשנת 2001 העלה הבלט הישראלי בבכורה ישראלית את הבלט "אונגין"שבכורתו העולמית נערכה בשנת 1965.מאז מפעם לפעם חוזרת ההפקה בהרכב שונה. הבלט  נוצר לפני  45 שנה ע''י הכוריאוגרף ג'ון קרנקו שהיה מנהלה של להקת הבלט שטוטגרט.הוא יצר אותו עבור שני רקדנים מפורסמים שהיו הן רקדנים והן שחקני תנועה דרמטיים גדולים .   בלעדי שילוב זה הבלט נראה גם אז מיושן ומשעמם במקצת. דבר זה לא היה נכון לגמרי בביצוע של הבלט הישראלי. הסולנים בתפקידים הראשיים, אורחים ברוסיה, אונגין-ארטם שפילבסקי וטטיאנה-נטליה טוראשווילי היו מצוינים ועמדו בציפיות ודרישות הבלט.שפילבסקי רקדן גבוה וגוף תמיר רקד בתנועות הבעתיות,אלגנטיות,עציליות. מלאות חן יופי ודרמטיות.טוראשווילי לא פיגרה אחריו בהרבה וריחפה בקלות בעזרתו ובלעדיו.תענוג היה לראותם רוקדים.גם הביצוע של ממלאי תפקידי אולגה ולנסקי עמד על רמה גבוהה.   כולם חושבים שהבלט הנו לפי המוסיקה של האופרה המפורסמת אך בבלט אין אף צליל ממנה. אמנם המוסיקה כולה היא של צ'יקובסקי אך היא נערכה ועובדה ע"י קורט שטולץ שהשתמש ביצירות פחות ידועות של צ'יקובסקי. הדבר היחיד המקשר בין הבלט לאופרה פרט לצ'יקובסקי כמובן הוא הסיפור של פושקין ששימש מקור לשתי היצירות.בעוד שהאופרה חוברה ב1879 הבלט נוצר כאמור ב1965.   תוכן הבלט פשוט.לנסקי משורר צעיר מביא את חברו אונגין לכפר קטן . טטיאנה מתאהבת בו אך הוא אינו רואה בה מועמדת לאהבה בגלל מעמדה.טטיאנה חולמת עליו וכותבת לו מכתב אהבה אותו הוא קורע בפניה.ברגע של שעמום אונגין מתגרה בלנסקי- המאוהב באולגה- ע"י חיזור מדומה אחריה.לנסקי מזמין את אונגין לדו קרב בו אונגין הורג אותו.טטיאנה רואה בו אגואיסט מתנשא ומבינה שאהבתה אליו היתה ללא יסוד.שנים לאחר מכן  אונגין פוגש אותה כאשת נסיך.לאור שינוי מעמדה החברתי הוא שולח לה מכתב אהבה.למרות שנשאר בה ניצוץ של אהבה  היא מצווה עליו לעזבה לעולמים ושומרת אמונים לבעלה.   קרנקו חיבר את הבלט עם הרבה סצינות בהן משתתפת כל הלהקה ובהשואה לבלטים אחרים מעטים קטעי הסולו. במערכה הראשונה משולב גם ריקוד שהוא פולקלוריסטי ביסודו. הלהקה כולה מגובשת, בעלת משמעת ורוקדת היטב. התפאורה-פייר סאמאריטני המתחלפת שש פעמים נאה מאוד,ריאליסטית מוקפדת ומושקעת. התלבושות-רוברטה גווידי דה-בנגיו לפי אפנת התקופה דאז נאות מאוד גם כן, כאשר יש הקפדה לגוון הצבע המשתנה מתמונה לתמונה. עיצב את התאורה-סטין ביארקה.אם היה מוסיף לה קצת יותר צבע נראה לי שהתוצאה היתה מתקבלת טוב יותר.     לראות או לא לראות:הפקה יפה שאינה נופלת במאומה מהופעות אורחות שראינו לאחרונה.ביצוע טוב מאוד.למרות שנראית כמיושנת במקצת, גרמה להנאה רבה לי ולקהל באולם.  נכתב על ידי displayEmail('blog','elybikoret','gmail.com',"elybikoret") elybikoret-אלי ליאון , 22/11/2009 13:32    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב