567אונגין-צ'יקובסקי-הבלט הישראלי-אולם האופרה ת"א567 בשנת 2001 העלה הבלט הישראלי בבכורה ישראלית את הבלט "אונגין"שבכורתו העולמית נערכה בשנת 1965.מאז מפעם לפעם חוזרת ההפקה בהרכב שונה. הבלט נוצר לפני 45 שנה ע''י הכוריאוגרף ג'ון קרנקו שהיה מנהלה של להקת הבלט שטוטגרט.הוא יצר אותו עבור שני רקדנים מפורסמים שהיו הן רקדנים והן שחקני תנועה דרמטיים גדולים . בלעדי שילוב זה הבלט נראה גם אז מיושן ומשעמם במקצת. דבר זה לא היה נכון לגמרי בביצוע של הבלט הישראלי. הסולנים בתפקידים הראשיים, אורחים ברוסיה, אונגין-ארטם שפילבסקי וטטיאנה-נטליה טוראשווילי היו מצוינים ועמדו בציפיות ודרישות הבלט.שפילבסקי רקדן גבוה וגוף תמיר רקד בתנועות הבעתיות,אלגנטיות,עציליות. מלאות חן יופי ודרמטיות.טוראשווילי לא פיגרה אחריו בהרבה וריחפה בקלות בעזרתו ובלעדיו.תענוג היה לראותם רוקדים.גם הביצוע של ממלאי תפקידי אולגה ולנסקי עמד על רמה גבוהה. כולם חושבים שהבלט הנו לפי המוסיקה של האופרה המפורסמת אך בבלט אין אף צליל ממנה. אמנם המוסיקה כולה היא של צ'יקובסקי אך היא נערכה ועובדה ע"י קורט שטולץ שהשתמש ביצירות פחות ידועות של צ'יקובסקי. הדבר היחיד המקשר בין הבלט לאופרה פרט לצ'יקובסקי כמובן הוא הסיפור של פושקין ששימש מקור לשתי היצירות.בעוד שהאופרה חוברה ב1879 הבלט נוצר כאמור ב1965. תוכן הבלט פשוט.לנסקי משורר צעיר מביא את חברו אונגין לכפר קטן . טטיאנה מתאהבת בו אך הוא אינו רואה בה מועמדת לאהבה בגלל מעמדה.טטיאנה חולמת עליו וכותבת לו מכתב אהבה אותו הוא קורע בפניה.ברגע של שעמום אונגין מתגרה בלנסקי- המאוהב באולגה- ע"י חיזור מדומה אחריה.לנסקי מזמין את אונגין לדו קרב בו אונגין הורג אותו.טטיאנה רואה בו אגואיסט מתנשא ומבינה שאהבתה אליו היתה ללא יסוד.שנים לאחר מכן אונגין פוגש אותה כאשת נסיך.לאור שינוי מעמדה החברתי הוא שולח לה מכתב אהבה.למרות שנשאר בה ניצוץ של אהבה היא מצווה עליו לעזבה לעולמים ושומרת אמונים לבעלה. קרנקו חיבר את הבלט עם הרבה סצינות בהן משתתפת כל הלהקה ובהשואה לבלטים אחרים מעטים קטעי הסולו. במערכה הראשונה משולב גם ריקוד שהוא פולקלוריסטי ביסודו. הלהקה כולה מגובשת, בעלת משמעת ורוקדת היטב. התפאורה-פייר סאמאריטני המתחלפת שש פעמים נאה מאוד,ריאליסטית מוקפדת ומושקעת. התלבושות-רוברטה גווידי דה-בנגיו לפי אפנת התקופה דאז נאות מאוד גם כן, כאשר יש הקפדה לגוון הצבע המשתנה מתמונה לתמונה. עיצב את התאורה-סטין ביארקה.אם היה מוסיף לה קצת יותר צבע נראה לי שהתוצאה היתה מתקבלת טוב יותר. לראות או לא לראות:הפקה יפה שאינה נופלת במאומה מהופעות אורחות שראינו לאחרונה.ביצוע טוב מאוד.למרות שנראית כמיושנת במקצת, גרמה להנאה רבה לי ולקהל באולם. נכתב על ידי displayEmail('blog','elybikoret','gmail.com',"elybikoret") elybikoret-אלי ליאון , 22/11/2009 13:32